Pages

Current time in Kuala Lumpur -
Current song: Loading...
Stream title: Loading...

Tuesday, October 6, 2009

Dulu dan Sekarang.............

Untuk renungan masa hadapan. Renung-renungkanla....... untuk mengisi masa lapang.

"Pasaraya"
Dulu.....
susu dutchlady 2L Rm2, susu pekat manis F&N Rm 1.10, gula 1kg Rm1.00, Milo 5kg Rm 10.50. Telor 1 papan(30 biji) Rm 4.50

Sekarang.....
susu dutchlady 2L Rm4.80, susu pekat manis F&N Rm 2.70, gula 1kg Rm2.00, Milo 5kg Rm 22.50. Telor 1 papan(30 biji) Rm 8.50
reason: sebab harga minyak dunia naik. (ape lancau negara ade minyak sendiri. kalo minyak dunia naik, minyak ko pun naik jugak bodo. Minyak ko lagi mahal drp minyak dunia ligth crude oil less plumbum. Ko dah ade offshore sendiri, terminal crude oil sendiri, refinery sendiri, boleh proses minyak sendiri ape lancau jadikan alasan sebab minyak dunia naik)

"Warung Makan"
Dulu.....
Nasi putih + telo goreng + ayam goreng + kuar = Rm 2.50

Sekarang......
Nasi putih + telo goreng + ayam goreng + kuar = Rm 5.50
reason: kakitangan gov gaji besar, so diorg mampu.(ape lancau. patutla perut korg buncit sebab makan duit rakyat)

"Petrol"
Dulu.....
1 liter = 1.20. Kalo 20 liter = Rm 24

Sekarang.....
1 liter = 1.80. Kalo 20 liter = Rm 36
reason : kerajaan menangung subsidi berbilion-bilion.(ape lancau rakyat menangung beban kerajaan joli duit rakyat berterilion-lion xde pulak cakap)

"Anak Dara"
Dulu.....
Biler nak keluar rumah minta izin bapak. Biler tetamu datang rumah, semua lari kedapur buat air.

Sekarang......
Biler nak keluar wat muka slumber je depan bapak. Biler tetamu datang rumah, sibuk layan sambil tunjuk tits yg besaq.
reason: sekarang kan dah maju. (lancau ape, buget gedik tu mantap la?)

"Anak Teruna"
Dulu...
Biler tunggu anak dara nak ajak keluar, turun kereta dulu mintak izin dgn bapak anak dara.

Sekarang...
Biler tunggu anak dara nak ajak keluar, tunggu dlm kete je wat muke seposen.
reason: sekarang kan dah advance. (lancau ape, telo xarak ka?)

"Manusia"
Dulu.....
Masa kecik-kecik cari Mak. kecik-kecik cari mak. Mak xde menangis. Asyik ikut mak je berjalan.

Sekarang....
Bila dah besar lupa mak. Jumpa bini kaya tinggal mak. Lupakan mak. Mak ade xsuke. Bile mak xde suke.
reason: Bini kaya dan cantik syok play-play, mak dah tua kerepot. (ape lancau esok ko dah tua anak ko buat macam tu, baru ko nak menyesal)

"Kawan Karib a.k.a Best Friend"
Dulu......masa belajar sama2
Masa lapar. "bro temankan aku makan bro"... "ok jom".
Masa nak tido. "Bro temankan aku beli rokok bro"... "aku ade rokok".
Masa nak kluar shoping. "Bro, temankan aku kluar bro"...."Jom naik moto aku".
Mana 1st time nak gi dating. "Bro, temankan aku bro, malula sorang2".... "Ok no problem".
Masa susah. "bro, aku tengah sempit ni bro"...."ko nak berape?"

Sekarang....... masing2 dah hebat dgn kerjaya
Nak ajak member kluar makan. "Bro makan jom"...."Lu xde bini ke nak ajak makan?"
Nak jumpe membe yg 10 thn xjumpe. "Bro, lu kat mana"...."Sori la aku busy nie, keje banyak letih la. Sorry bro"
Nak ajak member kluar lepak. "Bro, weeken nie ape bikin"..."Sori la bro, gua buzy dgn family. ajak org lain k"
Nak mintak member tolong carikan keje. "Bro, tempat lu ade open?"..."Sorila company aku tgh freeze employment. lagipun dah penuh. Cari tempat lain la. tgh sibuk ni lain kali la call. Bye.."(xsampai 10 sec call)
Nak mintak tolong emergency sebab accident. "Bro, tolong bro. Aku accident kat jalan ampang"....."......Nombor yang anda dial tidak dapat dihubungi buat sementara waktu, terima kasih. the number has you dial, is not in services. thank you......tut....tut...tut.."

3 comments:

Obefiend Weiland said...

aku dulu ajak gf keluar mintak kebenaran mak dia dulu. abah dia dah takde..

aku tua kutuk. zaman putih

KONON!

Kasapsky said...

EFFI - makin tua makin macho ape. Saham naik beb kata Dr Fadzilah Kamsah.

Anonymous said...

betul2..